דף הבית » הכי מדובר » מה אם נוצרו תפרים וחתיכה קטנה נשארת בפנים?
מה אם נוצרו תפרים וחתיכה קטנה נשארת בפנים?

מה אם נוצרו תפרים וחתיכה קטנה נשארת בפנים?

מה הסיכון?

כאשר פצע נתפר, חשוב לוודא שכל פיסות החומר יוסרו מהפצע. אם נשארת פיסת חומר קטנה בתוך הפצע, היא עלולה לגרום למספר בעיות. הבעיה הנפוצה ביותר היא זיהום. אם החומר אינו מוסר, חיידקים יכולים לגדול ולגרום לזיהום. זה יכול להוביל לסיבוכים נוספים כמו נזק לרקמות, צלקות ואפילו אלח דם.

כיצד להימנע מלהשאיר חלק בפנים

הדרך הטובה ביותר להימנע מהשארת פיסת חומר בתוך הפצע היא לנקוט משנה זהירות בעת התפירה. הקפד לבדוק את הפצע מספר פעמים כדי לוודא שכל פיסות החומר הוסרו. אם אתה לא בטוח, אתה יכול להשתמש בזכוכית מגדלת כדי לקבל מראה טוב יותר. בנוסף, עליך תמיד להשתמש בחומרים סטריליים בעת תפירת פצע.

מה לעשות אם חלק נשאר בפנים

אם אתה חושד שנשארה פיסת חומר בתוך הפצע, עליך לפנות מיד לטיפול רפואי. הרופא שלך יוכל להעריך את הפצע ולהסיר פיסות חומר שאולי נשארו בפנים. הם גם יוכלו לבדוק אם יש סימני זיהום ולתת טיפול במידת הצורך.

סימני זיהום

אם חתיכת חומר נותרה בתוך פצע, חשוב להיות מודעים לסימני הזיהום. אלה כוללים אדמומיות, נפיחות, חום וכאב באזור. אם אתה מבחין באחד מהתסמינים הללו, פנה מיד לטיפול רפואי.

מניעת זיהום

בנוסף לפנייה לקבלת טיפול רפואי אם פיסת חומר נותרה בתוך הפצע, ישנם גם צעדים שתוכל לנקוט כדי למנוע זיהום. אלה כוללים שמירה על הפצע נקי ויבש, הימנעות מליטוף בתפרים והימנעות ממגע עם מים עד שהפצע ירפא. בנוסף, חשוב לפקוח עין על הפצע עבור כל סימני זיהום.

מתי לפנות לטיפול רפואי

אם אתם חושדים שנשארה פיסת חומר בתוך פצע, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי. בנוסף, אם אתה מבחין בסימנים כלשהם של זיהום כגון אדמומיות, נפיחות, חום או כאב, עליך גם לפנות לטיפול רפואי. הרופא שלך יוכל להעריך את הפצע ולספק טיפול במידת הצורך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן