דף הבית » רק אצלנו » למה אנחנו עושים מה שאנחנו עושים ספר
למה אנחנו עושים מה שאנחנו עושים ספר

למה אנחנו עושים מה שאנחנו עושים ספר

סקירה כללית של הספר

למה אנחנו עושים מה שאנחנו עושים: מדע המוטיבציה האנושית הוא ספר שנכתב על ידי אדוארד ל. דצ'י וריצ'רד מ. ריאן. הוא מספק סקירה מקיפה של המחקר הפסיכולוגי על תיאוריית המוטיבציה וההגדרה העצמית. הספר יצא לאור בשנת 1995 ומאז הפך לקלאסיקה בתחום מדעי המוטיבציה.

רעיונות עיקריים של הספר

הספר מתמקד במושג הגדרה עצמית וכיצד היא משפיעה על המוטיבציה. הוא מסביר את החשיבות של אוטונומיה, מיומנות וקשר בהנעת אנשים לרדוף אחרי מטרותיהם. המחברים טוענים שכאשר שלושת הצרכים הללו מתמלאים, יש סיכוי גבוה יותר לאנשים להיות בעלי מוטיבציה פנימית ולחוות רווחה רבה יותר.

אוטונומיה

המחברים מגדירים אוטונומיה כצורך של אנשים להרגיש שליטה במעשים שלהם. הם טוענים שכאשר ניתנת ליחידים אוטונומיה, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו בעלי מוטיבציה פנימית ויחוו רווחה רבה יותר.

יְכוֹלֶת

המחברים מגדירים יכולת כצורך של אנשים להרגיש מסוגלים ומוכשרים במאמציהם. הם טוענים שכאשר אנשים מרגישים מוכשרים, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו בעלי מוטיבציה פנימית ויחוו רווחה רבה יותר.

קשר

המחברים מגדירים קשר כצורך של אנשים להרגיש מחוברים לאחרים. הם טוענים שכאשר אנשים מרגישים מחוברים לאחרים, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו בעלי מוטיבציה פנימית ויחוו רווחה רבה יותר.

סיכום

למה אנחנו עושים מה שאנחנו עושים: מדע המוטיבציה האנושית הוא ספר קלאסי בתחום מדעי המוטיבציה. הוא מספק סקירה מקיפה של המחקר הפסיכולוגי על תיאוריית המוטיבציה וההגדרה העצמית. הספר מתמקד במושג הגדרה עצמית וכיצד היא משפיעה על המוטיבציה, ומסביר את חשיבות האוטונומיה, הכשירות והקשר בהנעת אנשים לרדוף אחר מטרותיהם.

טייק אווי מפתח

  • הגדרה עצמית היא מושג חשוב במדעי המוטיבציה.
  • אוטונומיה, מיומנות וקרוביות הם צרכים חשובים עבור אנשים להיות בעלי מוטיבציה מהותית ולחוות רווחה רבה יותר.
  • למה אנחנו עושים מה שאנחנו עושים: מדע המוטיבציה האנושית הוא ספר קלאסי בתחום מדעי המוטיבציה.

למידע נוסף על הספר, בקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן