דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן לצום לפני בדיקת דם בלוטת התריס
2023-03-10 18:52:00+02:00

כמה זמן לצום לפני בדיקת דם בלוטת התריס

מהי בדיקת דם בלוטת התריס?

בדיקת דם בלוטת התריס היא בדיקת מעבדה המשמשת למדידת רמות הורמוני בלוטת התריס בדם. בלוטת התריס היא בלוטה קטנה בצורת פרפר הממוקמת בצוואר שמייצרת הורמונים המווסתים את חילוף החומרים, הגדילה וההתפתחות. הורמוני בלוטת התריס, טרייודותירונין (T3) ותירוקסין (T4), מיוצרים על ידי בלוטת התריס ומשתחררים לזרם הדם.

מדוע יש צורך בצום לפני בדיקת בלוטת התריס?

צום לפני בדיקת דם בלוטת התריס חשוב על מנת להבטיח תוצאות מדויקות. אכילה או שתייה של כל דבר מלבד מים עלולים להשפיע על רמות הורמוני בלוטת התריס בדם, וכתוצאה מכך תוצאות בדיקה לא מדויקות. צום גם עוזר להפחית את הסיכון לתוצאות חיוביות שגויות, מה שעלול להוביל לטיפול מיותר.

כמה זמן צריך לצום לפני בדיקת בלוטת התריס?

מומלץ לצום 8-12 שעות לפני בדיקת דם בלוטת התריס. זה אומר שאסור לאכול או לשתות שום דבר מלבד מים במהלך הזמן הזה. חשוב להקפיד על הוראות הרופא ולא לאכול או לשתות שום דבר מלבד מים בתקופת הצום.

למה לצפות במהלך ההליך

במהלך ההליך, איש מקצוע רפואי ישאב דגימת דם שלך. הדגימה תישלח למעבדה לניתוח. תוצאות הבדיקה יהיו זמינות תוך מספר ימים.

מה לעשות לאחר הבדיקה

לאחר הבדיקה יש לשתות הרבה נוזלים ולאכול תזונה בריאה ומאוזנת. כדאי גם להימנע מפעילות מאומצת למשך שארית היום.

סיכונים וסיבוכים

הסיכונים הכרוכים בבדיקת דם בלוטת התריס הם מזעריים. עם זאת, קיים סיכון קטן לזיהום או דימום במקום החדרת המחט.

סיכום

צום לפני בדיקת דם בלוטת התריס חשוב על מנת להבטיח תוצאות מדויקות. מומלץ לצום 8-12 שעות לפני הבדיקה. לאחר הבדיקה יש לשתות הרבה נוזלים ולאכול תזונה בריאה ומאוזנת. הסיכונים הקשורים לבדיקת דם בלוטת התריס הם מזעריים, אך קיים סיכון קטן לזיהום או דימום במקום החדרת המחט. אם יש לך שאלות או חששות לגבי ההליך, עליך לדבר עם הרופא שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן