דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן לאחר הסרת המכשיר מקבלים מחזור?
2023-03-13 15:38:00+02:00

כמה זמן לאחר הסרת המכשיר מקבלים מחזור?

מהו מכשיר?

התקן הוא אמצעי מניעה המוכנס לגוף כדי למנוע הריון. דוגמאות להתקנים כוללות התקנים תוך רחמיים (IUDs) ושתלים. התקן תוך רחמי הם מכשירים קטנים בצורת T המוחדרים לרחם. שתלים הם מוטות קטנים המוחדרים לתוך הזרוע. שני המכשירים הללו הם אמצעי מניעה ארוכי טווח והפיכים שניתן להשתמש בהם עד חמש שנים.

איך מכשיר משפיע על המחזור שלך?

כאשר התקן מוחדר לגוף, זה יכול לגרום לשינויים במחזור החודשי שלך. חלק מהנשים עשויות לחוות מחזור קל או כבד יותר, או שהמחזור שלהן עשוי להיות תכוף יותר או פחות. במקרים מסוימים, מכשיר יכול אפילו לעצור את המחזור שלך לחלוטין.

כמה זמן לאחר הסרת המכשיר מקבלים מחזור?

יכול לקחת מספר שבועות עד שהמחזור שלך חוזר לאחר הסרת התקן. משך הזמן המדויק שלוקח לקבל מחזור לאחר הסרת התקן תלוי במספר גורמים, כולל סוג המכשיר וכמה זמן הוא היה בגוף.

התקן תוך רחמי

אם היה לך התקן תוך רחמי, עשויים לחלוף עד שישה שבועות עד שהמחזור שלך חוזר. במקרים מסוימים, זה עשוי להימשך זמן רב יותר.

שתלים

אם עברת שתל, עשויים לחלוף עד שלושה חודשים עד שהמחזור שלך חוזר. במקרים מסוימים, זה עשוי להימשך זמן רב יותר.

מה עליך לעשות אם לא קיבלת מחזור?

אם לא קיבלת מחזור תוך שישה שבועות ממועד הסרת התקן, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הם יכולים לעזור לקבוע את סיבת העיכוב ולספק טיפול במידת הצורך.

מהם הסיכונים של אי קבלת מחזור?

אם את לא מקבלת מחזור לאחר הסרת התקן, חשוב לדבר עם הרופא שלך. אי קבלת מחזור יכול להיות סימן למצב בריאותי בסיסי, כגון תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS). PCOS היא הפרעה הורמונלית שעלולה לגרום למחזור לא סדיר, אי פוריות ובעיות בריאותיות אחרות.

סיכום

הסרת התקן כגון IUD או שתל עלולה לגרום לשינויים במחזור החודשי שלך. יכול לקחת מספר שבועות עד שהמחזור שלך חוזר לאחר הסרת התקן. אם לא קיבלת מחזור תוך שישה שבועות ממועד הסרת התקן, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הם יכולים לעזור לקבוע את סיבת העיכוב ולספק טיפול במידת הצורך. אי קבלת מחזור יכול להיות סימן למצב בריאותי בסיסי, לכן חשוב לדבר עם הרופא שלך אם אתה חווה שינויים כלשהם במחזור החודשי שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן