דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן לאחר החזרת עוברים מותר לקיים יחסי מין?
2023-03-19 12:34:00+02:00

כמה זמן לאחר החזרת עוברים מותר לקיים יחסי מין?

מהי החזרת עוברים?

החזרת עוברים היא שלב מכריע בתהליך ההפריה החוץ גופית (IVF). במהלך הליך זה, רופא ישתמש במחט כדי לחלץ ביציות מהשחלות של האישה. הביציות מופרות לאחר מכן במסגרת מעבדה והעוברים המתקבלים מועברים בחזרה לרחם האישה. החזרת עוברים היא הליך בטוח יחסית, אך הוא כרוך בסיכונים מסוימים. הסיכונים הנפוצים ביותר כוללים זיהום, דימום ונזק לרחם או לשחלות. חשוב לדון בכל סיכונים אפשריים עם הרופא שלך לפני ביצוע ההליך.

כמה זמן לאחר החזרת עוברים זה בטוח לקיים יחסי מין?

חשוב להמתין לפחות שבועיים לאחר החזרת העובר לפני קיום יחסי מין. הסיבה לכך היא שהרחם עדיין מתרפא מההליך והוא רגיש יותר לזיהום. בנוסף, הליך העברת העובר נעשה בדרך כלל תוך שבועיים מהחזרת העובר, לכן חשוב להימנע מכל פעילות שעלולה לשבש את ההעברה. כמו כן, חשוב לציין כי לא מומלץ לקיים יחסי מין במהלך שני- תקופה של שבוע לאחר העברת העובר. הסיבה לכך היא שהעובר עדיין מתפתח ויש להימנע מכל פעילות שעלולה לשבש את התפתחות העובר.

למה לצפות במהלך תקופת ההחלמה

תקופת ההחלמה לאחר החזרת העובר יכולה להשתנות מאדם לאדם. בדרך כלל, מומלץ לקחת את זה בקלות בימים הראשונים לאחר ההליך. משמעות הדבר היא הימנעות מפעילויות מאומצות, כגון פעילות גופנית, ומנוחה מרובה. חשוב גם להימנע מכל פעילות שעלולה לשבש את העברת העובר, כגון קיום יחסי מין או שימוש בטמפונים. בנוסף, חשוב להימנע מכל פעילות שעלולה לגרום לזיהום, כגון שחייה בבריכה או ג'קוזי.

מתי להתקשר לרופא

חשוב להתקשר לרופא אם אתה חווה אחד מהתסמינים הבאים לאחר החזרת עוברים:• כאבי בטן עזים• דימומים כבדים• חום• צמרמורות• בחילות• הקאות. חשוב גם להתקשר לרופא אם אתם חווים סימני זיהום, כגון כמו אדמומיות, נפיחות או הפרשות.

סיכום

החזרת עוברים היא שלב מכריע בתהליך הפריה חוץ גופית. חשוב להמתין לפחות שבועיים לאחר החזרת העובר לפני קיום יחסי מין. בנוסף, חשוב להימנע מכל פעילות שעלולה לשבש את העברת העובר, כגון קיום יחסי מין או שימוש בטמפונים. חשוב גם להתקשר לרופא אם אתה חווה סימנים של זיהום או תסמינים אחרים לאחר ההליך. על ידי הקפדה על הנחיות אלו, תוכל לעזור להבטיח העברת עוברים מוצלחת והריון בריא.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן