דף הבית » מידע מקצועי » כמה זמן אחרי הפסדת מחזור את עושה בדיקת הריון?
2023-03-06 19:50:00+02:00

כמה זמן אחרי הפסדת מחזור את עושה בדיקת הריון?

מהי בדיקת הריון?

בדיקת הריון היא בדיקה המשמשת כדי לקבוע אם אישה בהריון. זה נעשה בדרך כלל על ידי לקיחת דגימת שתן או דם ובדיקת נוכחות של ההורמון גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG). הורמון זה מיוצר על ידי השליה זמן קצר לאחר השתלת ביצית מופרית ברחם.

מתי עלי לעשות בדיקת הריון?

הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא לאחר הפסדת מחזור. זה בדרך כלל כשבועיים לאחר ההתעברות. עם זאת, בדיקות מסוימות יכולות לזהות hCG כבר שבעה ימים לאחר ההתעברות. אם תבצע את הבדיקה מוקדם מדי, אתה עלול לקבל תוצאה שלילית כוזבת.

מהם הסוגים השונים של בדיקות הריון?

ישנם מספר סוגים שונים של בדיקות הריון זמינות. הסוג הנפוץ ביותר הוא בדיקת שתן, אותה ניתן לבצע בבית או ברופא. יש גם בדיקות דם, אבל הן יקרות יותר ומצריכות פנייה לרופא.

בדיקות שתן

בדיקות שתן הן הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת הריון. הם נעשים בדרך כלל בבית עם ערכה המכילה רצועת בדיקה. את רצועת הבדיקה טובלים בדגימת שתן ולאחר מכן קוראים את התוצאות. בדיקות שתן בדרך כלל מדויקות, אך הן יכולות לתת תוצאות שליליות כוזבות אם הבדיקה נלקחת מוקדם מדי.

בדיקת דם

בדיקות דם מדויקות יותר מבדיקות שתן, אך הן יקרות יותר ומצריכות פנייה לרופא. בדיקות דם מודדות את כמות ה-hCG בדם ויכולות לזהות הריון כבר שבעה ימים לאחר ההתעברות.

מהם היתרונות בביצוע בדיקת הריון?

בדיקת הריון יכולה לעזור לך לקבוע אם את בהריון ויכולה לעזור לך לקבל החלטות לגבי ההריון. זה גם יכול לעזור לך לתכנן את העתיד ולוודא שאתה מקבל את הטיפול שאתה צריך.

סיכום

אם החמצת מחזור, ייתכן שאת תוהה כמה זמן לאחר הפסקת מחזור את עושה בדיקת הריון. הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא לאחר שהחמצת את המחזור, שהוא בדרך כלל כשבועיים לאחר ההתעברות. בדיקות שתן הן הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת הריון ובדרך כלל הן מדויקות, אך הן יכולות לתת תוצאות שליליות שגויות אם הבדיקה נלקחת מוקדם מדי. בדיקות דם מדויקות יותר מבדיקות שתן, אך הן יקרות יותר ומצריכות פנייה לרופא. בדיקת הריון יכולה לעזור לך לקבוע אם את בהריון ויכולה לעזור לך לקבל החלטות לגבי ההריון. למידע נוסף, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן