דף הבית » מידע מקצועי » כמה זמן אחרי הפלה אפשר להיכנס להריון שוב?
2023-03-07 03:31:00+02:00

כמה זמן אחרי הפלה אפשר להיכנס להריון שוב?

מהי הפלה?

הפלה היא הליך רפואי שמסיים הריון. זוהי דרך בטוחה וחוקית לסיים הריון, והיא זמינה ברוב המדינות. בהתאם לשלב ההריון, הפלה יכולה להיעשות בניתוח או רפואי. בהפלה כירורגית, הרופא ישתמש בוואקום או במכשירים אחרים כדי להוציא את העובר מהרחם. בהפלה רפואית, רופא ירשום תרופות שיגרמו להתכווצות הרחם ולהוצאת העובר.

כמה זמן אחרי הפלה אפשר להיכנס להריון שוב?

משך הזמן שלוקח לאישה להיכנס להריון שוב לאחר הפלה תלוי במספר גורמים. בדרך כלל, מומלץ לאישה להמתין לפחות ארבעה עד שישה שבועות לאחר הפלה לפני שתנסה להרות שוב. הסיבה לכך היא שהגוף זקוק לזמן כדי להחלים ולהתאושש מההליך.

התאוששות פיזית

לאחר הפלה, הגוף זקוק לזמן כדי להחלים ולהחלים. זה כולל את הרחם, שצריך זמן לחזור לגודלו ולצורתו לפני ההריון. חשוב להמתין עד שהרחם יחזור לגודלו הרגיל לפני שמנסים שוב להרות. זה יכול לקחת עד שישה שבועות.

שינויים הורמונליים

שינויים הורמונליים גם משחקים תפקיד בכמה זמן לוקח להיכנס להריון שוב לאחר הפלה. לאחר הפלה, הגוף זקוק לזמן כדי להתאים את רמות ההורמונים שלו. זה כולל את ההורמונים המווסתים את המחזור החודשי. חשוב להמתין עד שהגוף יתאים את רמות ההורמונים שלו לפני שתנסה להיכנס שוב להריון. זה יכול לקחת עד שישה שבועות.

סיכונים של כניסה להריון מוקדם מדי לאחר הפלה

חשוב להמתין לפחות ארבעה עד שישה שבועות לאחר הפלה לפני שתנסה להרות שוב. כניסה להריון מוקדם מדי לאחר הפלה עלולה להגביר את הסיכון לסיבוכים, כולל:

  • הַדבָּקָה
  • צלקות ברחם
  • לידה מוקדמת
  • משקל לידה נמוך

שולחן

זמן אחרי הפלה סיכון לסיבוכים
פחות מ-4 שבועות גָבוֹהַ
4-6 שבועות נָמוּך
יותר מ-6 שבועות מאוד נמוך

לסיכום, חשוב להמתין לפחות ארבעה עד שישה שבועות לאחר הפלה לפני שמנסים שוב להרות. הסיבה לכך היא שהגוף זקוק לזמן כדי לרפא ולהתאים את רמות ההורמונים שלו. כניסה להריון מוקדם מדי לאחר הפלה עלולה להגביר את הסיכון לסיבוכים. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן