דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אחרי הביוץ אפשר לעשות בדיקת הריון?
2023-03-19 18:59:00+02:00

כמה זמן אחרי הביוץ אפשר לעשות בדיקת הריון?

מה זה ביוץ?

ביוץ הוא תהליך של שחרור ביצית מהשחלות. זה מתרחש בדרך כלל פעם בחודש, בדרך כלל בסביבות היום ה-14 של מחזור חודשי של 28 יום. במהלך הביוץ, הביצית משתחררת מהשחלה ועוברת במורד החצוצרה, שם היא יכולה להיות מופרית על ידי זרע.

כמה זמן אחרי הביוץ אפשר לעשות בדיקת הריון?

התשובה הקצרה היא שניתן לבצע בדיקת הריון כבר שבעה ימים לאחר הביוץ. עם זאת, מידת הדיוק של הבדיקה תהיה תלויה במועד הביוץ ומתי ביצעת את הבדיקה. אם ביוץ מאוחר במחזור שלך, ייתכן שיחלוף זמן רב יותר עד שהורמון ההריון (hCG) יצטבר בגופך לרמה שיכולה להימשך להתגלות בבדיקת הריון. במקרה זה, אולי עדיף להמתין מספר ימים לאחר המחזור החודשי לפני שתבצע בדיקה.

עד כמה בדיקות הריון מדוייקות?

רוב בדיקות ההריון הביתיות מדויקות מאוד, עם רגישות של 99%. המשמעות היא שאם תבצע את הבדיקה שבעה ימים לאחר הביוץ, היא אמורה להיות מסוגלת לזהות את הורמון ההריון (hCG) בשתן שלך. עם זאת, אם תבצע את הבדיקה מוקדם מדי, ייתכן שהיא לא תוכל לזהות את ההורמון. זו הסיבה שחשוב להמתין עד שבעה ימים לפחות לאחר הביוץ לפני ביצוע בדיקת הריון.

מה אם הבדיקה שלילית?

אם את עושה בדיקת הריון והיא שלילית, יתכן שאת לא בהריון. עם זאת, ייתכן גם שעשית את הבדיקה מוקדם מדי ולהורמון (hCG) לא היה מספיק זמן להצטבר בגופך. אם אתה עושה בדיקה והיא שלילית, עדיף להמתין כמה ימים ו לעשות מבחן נוסף. אם גם הבדיקה השנייה שלילית, סביר להניח שאינך בהריון. לסיכום, אם את מנסה להיכנס להריון, עדיף להמתין לפחות שבעה ימים לאחר הביוץ לפני שתבצע בדיקת הריון. זה יבטיח שהבדיקה תהיה מדויקת ושתקבלו את התוצאות המדויקות ביותר. עם זאת, אם תבצע את הבדיקה מוקדם מדי, ייתכן שהיא לא תוכל לזהות את הורמון ההריון (hCG) בשתן שלך. אם הבדיקה שלילית, עדיף להמתין מספר ימים ולבצע בדיקה נוספת.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן