דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אחרי גלולות אפשר להיכנס להריון?
2023-03-19 14:51:00+02:00

כמה זמן אחרי גלולות אפשר להיכנס להריון?

מהן גלולות למניעת הריון?

גלולות למניעת הריון הן אמצעי מניעה הנלקח דרך הפה. הם מכילים הורמונים המונעים ביוץ, שהוא שחרור של ביצית מהשחלה. ההורמונים גם מעבים את ריר צוואר הרחם, מה שמקשה על הזרע להגיע לביצית. גלולות למניעת הריון יעילות מאוד בנטילה נכונה, אך הן אינן מגינות מפני זיהומים המועברים במגע מיני (STIs).

כמה זמן אחרי נטילת גלולות למניעת הריון אפשר להיכנס להריון?

אפשר להיכנס להריון ברגע שמפסיקים ליטול גלולות למניעת הריון. להורמונים בגלולות לוקח כמה ימים לצאת מגופך, לכן חשוב להשתמש באמצעי מניעה אחר, כגון קונדום, אם אתה מקיים יחסי מין לא מוגנים במהלך תקופה זו.

סיכונים בנטילת גלולות למניעת הריון

לגלולות למניעת הריון יכולות להיות תופעות לוואי מסוימות, כגון בחילות, כאבי ראש ורגישות בחזה. הם יכולים גם להגביר את הסיכון לפתח קרישי דם, שבץ והתקף לב. חשוב לדבר עם הרופא שלך על הסיכונים והיתרונות של נטילת גלולות למניעת הריון לפני שמתחילים בהן.

חשיבות השימוש בצורות אחרות של אמצעי מניעה

חשוב להשתמש באמצעי מניעה אחרים, כמו קונדומים, בנוסף לנטילת גלולות למניעת הריון. הסיבה לכך היא שקונדומים מגנים מפני מחלות מין, מה שאין בגלולות למניעת הריון. חשוב גם להשתמש בקונדומים אם את נוטלת אנטיביוטיקה, שכן הם יכולים להפחית את יעילותן של גלולות למניעת הריון.

מה לעשות אם אתה מתגעגע לגלולה

אם אתה מתגעגע לגלולה, חשוב ליטול אותה בהקדם האפשרי. אם פספסת יותר מגלולה אחת, עליך להשתמש באמצעי מניעה גיבוי, כגון קונדום, במשך שבעת הימים הבאים.

מתי לפנות לרופא

אם את מקיימת יחסי מין לא מוגנים ואת מודאגת מכניסה להריון, חשוב לפנות לרופא. הם יכולים לדון באפשרויות שלך ולעזור לך למצוא את אמצעי המניעה הטובים ביותר עבורך. לסיכום, אפשר להיכנס להריון ברגע שאתה מפסיק לקחת גלולות למניעת הריון. חשוב להשתמש באמצעי מניעה אחרים, כמו קונדומים, בנוסף לנטילת גלולות למניעת הריון. אם אתה מתגעגע לגלולה, חשוב ליטול אותה בהקדם האפשרי ולהשתמש באמצעי מניעה לגיבוי במשך שבעת הימים הבאים. אם את מקיימת יחסי מין לא מוגנים ואת מודאגת מכניסה להריון, חשוב לפנות לרופא. הם יכולים לדון באפשרויות שלך ולעזור לך למצוא את אמצעי המניעה הטובים ביותר עבורך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן