דף הבית » כללי » המכונית לא זזה – מה לעשות?
המכונית לא זזה - מה לעשות?

המכונית לא זזה – מה לעשות?

בדוק את הסוללה

כאשר המכונית שלך לא זזה, הדבר הראשון שצריך לבדוק הוא המצבר. אם המצבר מת, לא תוכל להתניע את המכונית. הסיבה השכיחה ביותר למצבר מת הוא השארת האורות או רכיבים חשמליים אחרים דולקים למשך הלילה, אך היא יכולה להיגרם גם על ידי אלטרנטור פגום או מצבר גרוע.

קפיצה הפעלת הסוללה

אם הסוללה מתה, אתה יכול לנסות להפעיל אותה. לשם כך, תזדקק לסט של כבלי מגשר ולמכונית נוספת עם סוללה תקינה. חבר קצה אחד של הכבלים לסוללה המתה, ולאחר מכן חבר את הקצה השני לסוללה הפועלת. הפעל את המכונית עם הסוללה הפועלת ותן לה לפעול לכמה דקות, ולאחר מכן נסה להתניע את המכונית שלך.

החלפת הסוללה

אם הסוללה לא עובדת, תצטרך להחליף אותה. אתה יכול לרכוש מצבר חדש מחנות חלקי רכב או סוכנות. הקפד לקבל את הגודל והסוג הנכון של המצבר עבור המכונית שלך. ברגע שיש לך את הסוללה החדשה, תצטרך להתקין אותה. זה יכול להיות תהליך מסובך, לכן עדיף להתייעץ עם איש מקצוע אם אינך בטוח כיצד לעשות זאת.

פתרון בעיות בשידור

אם הסוללה פועלת, השלב הבא הוא פתרון בעיות בשידור. אם המכונית לא תנוע כאשר אתה מכניס אותה להילוך, ייתכן שהבעיה היא בתיבת ההילוכים. הגורמים השכיחים ביותר לבעיות שידור הם רמות נוזלים נמוכות, חלקים בלויים או סולנואיד פגום. תצטרך לקחת את המכונית שלך למכונאי כדי לאבחן ולתקן את הבעיה.

בדיקת רמות הנוזל

השלב הראשון בפתרון תקלות תיבת ההילוכים הוא לבדוק את מפלסי הנוזלים. בדוק את המקל וודא שהנוזל ברמה הנכונה. אם הנוזל נמוך, תצטרך להוסיף עוד. הקפד להשתמש בסוג הנוזל הנכון עבור המכונית שלך.

החלפת חלקים בלויים

אם רמות הנוזל בסדר, ייתכן שיהיה עליך להחליף חלקים בלויים. זה יכול לכלול את המצמד, מסנן ההילוכים או נוזל ההילוכים. תצטרך לקחת את המכונית שלך למכונאי כדי להחליף את החלקים.

החלפת הסולנואיד

אם מפלסי הנוזל והחלקים בסדר, ייתכן שיהיה עליך להחליף את הסולנואיד. הסולנואיד הוא מכשיר קטן השולט בתמסורת. אם הוא פגום, הוא לא יוכל לשלב את ההילוכים כראוי. תצטרך לקחת את המכונית שלך למכונאי כדי להחליף את הסולנואיד.

אם המכונית שלך לא תזוז, זה יכול להיות מצב מלחיץ ומתסכל. עם זאת, על ידי ביצוע השלבים לעיל, תוכל להניע את המכונית שלך שוב. אם אתה עדיין נתקל בבעיות, תוכל לצפות במדריכים ב-YouTube לקבלת טיפים נוספים לפתרון בעיות במכונית שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן