דף הבית » טופ 100 » המזגן דולף – מה עושים?
המזגן דולף - מה עושים?

המזגן דולף – מה עושים?

מה גורם לדליפה של מזגן?

מזגן יכול לדלוף ממגוון סיבות. הסיבה השכיחה ביותר לנזילת מזגן היא קו ניקוז עיבוי חסום. כאשר קו הניקוז נסתם, מצטבר עיבוי ביחידה, מה שמוביל לנזילת מים החוצה מהיחידה. גורמים נוספים לנזילת מזגן כוללים סליל מאייד סדוק, מסנן אוויר סתום או מפסק ציפה לא תקין.

איך אני מתקן מזגן דולף?

השלב הראשון בתיקון מזגן דולף הוא זיהוי הגורם לנזילה. אם הסיבה היא קו ניקוז עיבוי חסום, יש לפנות את הקו. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש בוואקום רטוב/יבש כדי לשאוב החוצה כל פסולת שחוסמת את הקו. אם הסיבה היא סליל מאייד סדוק, יש להחליף את הסליל. אם הסיבה היא מסנן אוויר סתום, יש להחליף את המסנן. לבסוף, אם הסיבה היא מתג צף לא תקין, יש להחליף את המתג.

מה עלי לעשות אם המזגן שלי עדיין דולף?

אם המזגן שלכם עדיין דולף לאחר שזיהיתם ותיקנתם את סיבת הנזילה, אז זה הזמן לקרוא לאיש מקצוע. טכנאי HVAC מקצועי יוכל לאבחן את הבעיה ולבצע את כל התיקון הנדרש. הם גם יוכלו לייעץ לכם על הדרך הטובה ביותר לתחזק את המזגן שלכם על מנת למנוע נזילות עתידיות.

טיפים למניעת נזילות במזגן

כדי למנוע מהמזגן שלכם נזילות, חשוב להקפיד על תחזוקה שוטפת. זה כולל החלפת מסנן האוויר באופן קבוע, ניקוי קו ניקוז העיבוי ובדיקת סליל המאייד לאיתור סימני נזק. בנוסף, חשוב לבדוק את היחידה באופן קבוע עבור כל סימני דליפה. אם נמצאו דליפות כלשהן, יש לטפל בהן באופן מיידי כדי למנוע נזק נוסף.

החלף את מסנן האוויר באופן קבוע

יש להחליף את מסנן האוויר כל 1-3 חודשים, בהתאם לסוג המסנן וכמות השימוש שהיחידה מקבלת. מסנן אוויר סתום עלול להוביל למגוון בעיות, כולל מזגן דולף.

נקה את קו ניקוז הקונדנסט

יש לנקות את קו ניקוז הקונדנסט כל 3-6 חודשים. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש בוואקום רטוב/יבש כדי לשאוב החוצה כל פסולת שחוסמת את הקו.

בדוק את סליל המאייד לאיתור נזק

יש לבדוק את סליל המאייד באופן קבוע לאיתור סימני נזק. אם נמצא נזק כלשהו, יש להחליף את הסליל בהקדם האפשרי.

סיכום

כאשר המזגן שלך דולף, חשוב לנקוט בצעדים הנכונים כדי לזהות ולתקן את הבעיה. הסיבה השכיחה ביותר לנזילת מזגן היא קו ניקוז עיבוי חסום. גורמים נוספים לנזילת מזגן כוללים סליל מאייד סדוק, מסנן אוויר סתום או מפסק ציפה לא תקין. אם המזגן שלכם עדיין דולף לאחר שזיהיתם ותיקנתם את סיבת הנזילה, אז זה הזמן לקרוא לאיש מקצוע. בנוסף, חשוב להקפיד על תחזוקה שוטפת על מנת למנוע דליפות עתידיות. למידע נוסף על דליפות מזגנים ב-YouTube.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן