דף הבית » הכי נצפים » הידבקויות ברחם: מה לעשות
הידבקויות ברחם: מה לעשות

הידבקויות ברחם: מה לעשות

מהן הידבקויות ברחם?

הידבקויות ברחם, המכונה גם תסמונת אשרמן, הן רצועות של רקמה צלקתית שנוצרת בתוך הרחם. רקמת צלקת זו עלולה לגרום למגוון תסמינים, כולל כאבי אגן, דימום וסתי חריג ואי פוריות. הידבקויות ברחם יכולות גם לגרום לירידה בגודל הרחם.

מה גורם להידבקויות ברחם?

הידבקויות ברחם נגרמות לרוב על ידי טראומה לרחם. טראומה זו יכולה להיגרם ממגוון דברים, כולל ניתוח רחם, זיהום או הפלה. הידבקויות ברחם יכולות להיגרם גם מאנדומטריוזיס, מצב שבו הרקמה שמצפה את הרחם גדלה מחוץ לרחם.

מהם התסמינים של הידבקויות ברחם?

התסמין השכיח ביותר של הידבקויות ברחם הוא כאבי אגן. כאב זה יכול להיות קל או חמור, ויכול להיות קבוע או לסירוגין. תסמינים נוספים של הידבקויות ברחם כוללים דימום וסתי חריג, אי פוריות וירידה בגודל הרחם.

כיצד מאבחנים הידבקויות ברחם?

הידבקויות ברחם מאובחנים בדרך כלל בבדיקת אגן או אולטרסאונד. במהלך בדיקת אגן, הרופא ירגיש בכל רקמת צלקת ברחם. ניתן להשתמש באולטרסאונד גם כדי לחפש רקמת צלקת בתוך הרחם.

טיפול בהידבקויות ברחם

הטיפול בהידבקויות ברחם תלוי בחומרת ההידבקויות ובתסמינים שהמטופלת חווה. הידבקויות קלות עשויות שלא לדרוש כל טיפול. במקרים חמורים יותר, ייתכן שיהיה צורך בניתוח להסרת ההידבקויות.

מניעת הידבקויות ברחם

הדרך הטובה ביותר למנוע הידבקויות ברחם היא להימנע מכל טראומה לרחם. זה כולל הימנעות מניתוח, זיהום והפלה. חשוב גם לטפל בזיהומים הקיימים באופן מיידי כדי למנוע מהם לגרום להידבקויות. בנוסף, נשים עם אנדומטריוזיס צריכות להיות במעקב צמוד כדי למנוע מהמצב לגרום להידבקויות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן